توده سر و گردن

از انواع توده سر و گردن می توان به توده های مادرزادی ، توده های چربی ( لیپوم ) ، توده خوش خیم و توده بدخیم اشاره کرد. توده خوش خیم شامل توده های التهابی و توده بدخیم شامل سرطان های مختلف مثل لنفوم ، سرطان های تیروئید و سرطان های غدد بزاقی می باشد.

سر و گردن از مهم ترین نقاط بدن می باشد چراکه عناصر حیاتی زیادی در این ناحیه وجود دارد و تشخیص بیماری های مربوط به آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا در صورت احساس درد در این نواحی حتما به پزشک مراجعه فرمایید.

رایج ترین دلایل بیماری های سر و گردن چیست ؟

• اختلالات مادرزادی
  • تومورها و توده ها
  • التهاب ها و عفونت ها
  • صدمات ناشی از ضربه یا حادثه

توده سر و گردن

درمان توده سر و گردن

یکی از مهم ترین قسمت های سر و گردن غده های لنفاوی می باشد که در سراسر این ناحیه پراکنده اند. این غدد نقش دفاع از بدن در برابر عفونت ها و سرطان ها را دارند و در صورت ملتهب شدن مشکلات جدی برای بدن بوجود خواهند آورد.

توصیه می شود جراح برای درمان بیماری های پیچیده سر و گردن با متخصصین مغز و اعصاب ، چشم ، فک ، صورت و عروق نیز همکاری داشته باشد.

نشانه ابتلا به توده سر و گردن

1. هرگونه احساس درد در سر و گردن حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  2. در صورت مشاهده هرگونه برجستگی در این نواحی حتی اگر همراه با درد نباشد باید بررسی شود.
  3. چنانچه احساس درد سینوس ، گلو درد و درد دهان نمودید و یا در خوردن و آشامیدن و حتی صحبت کردن دچار مشکل و بی حسی شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید.
  4. چنانچه بیماری در مراحل اولیه پیگیری شود قابل درمان صد درصد می باشد اما در صورت گسترش و پیشرفت بیماری مشکلاتی را به همراه دارد.

• 5 − 4 =